Обдарована молодь
Обдарована дитина - та, яка виділяється яскравими, очевидними, іноді видатними досягненнями (або має передумови до цього) у тому або іншому виді діяльності.
В аспекті створення умов для розвитку творчого потенціалу кожного учня в Шевченківському районі протягом навчального року раціонально використовуються години варіативної частини навчальних планів; впроваджуються інноваційні технології навчання та сучасних педагогічних концепцій (розвиток технологій критичного мислення, комунікативні технології у вивченні іноземних мов, технології інтенсифікації, проблемне навчання тощо).
Основні завдання роботи з обдарованою молоддю:
- забезпечення оптимальних умов для реалізації особистості школяра;
- створення науково-методичного, психологічного і медичного супроводу обдарованих учнів;
- постійний пошук ефективних методів, прийомів, форм роботи з учнями, які мають високий рівень мотивації;
- формування інтелектуальної еліти в школі;
- розвиток творчих здібностей учнів;
- досягнення відповідності статусу школи реальному рівню інтелектуального розвитку учня;
- стимулювання та мотивація самореалізації учнів;
- стимулювання педагогів для роботи з обдарованими учнями (система заохочень);
- вивчення досвіду роботи з обдарованими учнями в районі, місті, країні;
- залучення до співпраці викладачів вищих навчальних закладів, батьків.
Основні напрямки діяльності:
- створення інформаційного банку даних обдарованих дітей із різних напрямів діяльності;
- систематизація матеріалів періодичних видань із проблеми дитячої обдарованості;
- проведення проблемно-тематичних семінарів із метою систематичного підвищення майстерності вчителів, які працюють з обдарованими дітьми;
- створення авторських програм та методичних розробок, спрямованих на виявлення та розвиток обдарованих дітей молодшого шкільного віку;
- організація постійно діючого консультативного пункту для вчителів початкових класів із залученням науковців, лікарів, психологів, методистів управління освіти;
- залучення до роботи з обдарованими дітьми вчителів, які мають педагогічні звання "вчитель-методист", "старший вчитель";
- створення банку педагогічного досвіду щодо роботи з обдарованими дітьми;
- організація і проведення шкільних, районних олімпіад із базових дисциплін;
- формування груп для індивідуального сумісного навчання обдарованих дітей на базі однієї паралелі (3-4 кл.) з урахуванням рівня здібностей та сфери обдарованості, запитів кожної дитини;
- підготовка до друку матеріалів із досвіду роботи, рекомендацій учителів, які працюють з обдарованими дітьми;
- організація та проведення творчих звітів педагогів за результатами роботи з обдарованими дітьми на індивідуальних заняттях, гуртках, студіях;
- забезпечення участі обдарованих дітей у міських, районних, обласних творчих конкурсах;
- здійснення моніторингу стану здоров'я обдарованих дітей;
- розробка системи матеріального та морального заохочення обдарованих учнів та вчителів, які працюють з ними;
- розгляд питань організації роботи з обдарованими дітьми та визначення подальших напрямів роботи на засіданнях шкільних, районних методичних об'єднань учителів, педагогічних рад, нарадах при директорах.
Нормативно-правова база:
- Наказ МОН України від 08.02.2021 №146 "Про проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів–членів Малої академії наук України у 2021 році»
- Наказ МОН України від 11.11.2020 №1398 "Про внесення зміни до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності"
- Наказ МОН України від 24.09.2020 №1175 "Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2020/2021 навчальному році"
- Наказ МОН України від 26.08.2020 №1081 "Про проведення Всеукраїнських учнівських Інтернет-олімпіад у 2020/2021 навчальному році"
- Наказ МОН України від 06.04.2020 №481 "Про затвердження Правил проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України"
- Наказ МОНМСУ від 26.03.2012 №360 "Про затвердження Змін до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності"
- Наказ МОНМСУ від 22.09.2011 №1099 "Про затвердження Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності"