Омбудсмен пропонує дозволити школам самостійно обирати підходи до оцінювання учнів
Педагогічним радам шкіл мають отримати право обирати або нові, або старі підходи до оцінювання результатів учнів НУШ.
Відповідну пропозицію висловила освітній омбудсмен Надія Лещик, коментуючи ситуацію з оцінюванням учнів за групами результатів, що виникла після впровадження Міністерством освіти і науки відповідної реформи.
За її словами, наразі МОН має шукати компроміси та порозуміння з вчителями.
«Пропоную, щоб педагогічна рада своїм рішенням приймала, які підходи до оцінювання використовувати у закладі освіти: нові рекомендації щодо оцінювання, затверджені наказом МОН від 02.08.2024 № 1093, або старі рекомендації щодо оцінювання, затверджені наказом МОН від 01.04.2022 р. № 289 (які наразі втратили чинність). І встановити такий перехідний період на 2 навчальні роки», – зазначає Лещик.
Таке рішення дозволить школам, які вже працюють за новими підходами до оцінювання, продовжити працювати за ними далі, а школи, у яких нові підходи до оцінювання учнів викликають труднощі, зможуть певний період використовувати старі підходи.
На думку омбудсмена, за цей час МОН матиме можливість здійснити коригування недоліків та здійснити заходи щодо зменшення навантаження на вчителів під час оцінювання учнів, а також провести якісну апробацію оцінювання.
Окрім того, впродовж перехідного періоду МОН матиме можливість налагодити комунікацію й навчання педагогів та комунікацію з батьками щодо нових підходів до оцінювання.
«Вважаю, що у спокійному темпі, комунікації та співпраці з вчительством та органами управління освітою ми досягнемо гарного результату», – зазначає освітній омбудсмен.
Також вона висловила впевненість, що у впровадженні реформ не можна йти шляхом протистояння між педагогами та МОН.
«Маємо рухатися шляхом поваги, співпраці, взаємодії, комунікації та врахування думки професіоналів у сфері освіти», – наголосила Лещик.
Водночас освітній омбудсмен підкреслила, що в ситуації з оцінюванням педагоги змогли об’єднатися у потужну силу, що може відстоювати свої права.
«Маємо відповідь на петицію, яка фактично залишає в силі нові рекомендації щодо оцінювання. Нові додаткові роз’яснення не покращили ситуації та не вирішили проблему ускладненої системи оцінювання, додаткового навантаження на вчителів, адаптації оцінювання до різних предметів тощо», – зазначила омбудсмен.
За матеріалами Освіта.ua