Онлайн-марафон поширення освітніх матеріалів для навчання дітей з особливими потребами
Проєкт «Навчаємось разом» спільно з Інститутом модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України започатковують онлайн-марафон «Універсальні освітні матеріали для дистанційного та змішаного навчання дітей з особливими освітніми потребами».
Він має сприяти розробці універсальних матеріалів, забезпеченню адаптації та модифікації змісту навчальних предметів, адаптації та створенню підручників і навчальних матеріалів, у тому числі для дітей з особливими освітніми потребами, що передбачено чинним законодавством, та сприятиме забезпеченню якісної освіти для усіх дітей, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами.
- педагогічних працівників, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, зокрема в умовах інклюзивного навчання,
- фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів,
- консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників,
- авторів, редакторів, видавців-дизайнерів освітніх матеріалів.
1) надати теоретичні та практичні знання педагогічним працівникам, що працюють із дітьми з особливими освітніми потребами, фахівцям (консультантам) інклюзивно-ресурсних центрів, консультантам центрів професійного розвитку педагогічних працівників, авторам, редакторам, видавцям-дизайнерам навчальних матеріалів щодо сучасних підходів та шляхів створення універсальних навчальних матеріалів;
2) надати підтримку педагогічним працівникам, що працюють із дітьми з особливими освітніми потребами, фахівцям (консультантам) інклюзивно-ресурсних центрів, консультантам центрів професійного розвитку педагогічних працівників, авторам, редакторам, видавцям-дизайнерам навчальних матеріалів у забезпеченні якісної освіти для осіб з особливими освітніми потребами, створенні інклюзивного освітнього середовища, реалізації індивідуальних програм розвитку з метою досягнення учнями з особливими освітніми потребами їх найкращих результатів;
3) забезпечити в умовах російсько-української війни та глобальної пандемії COVID-19 доступ учнів із особливими освітніми потребами до якісного освітнього контенту, що відповідає сучасним викликам та потребам.
Завдання онлайн-марафону:
1) формування розуміння потреби та ролі універсальних навчальних матеріалів (паперових та цифрових) у контексті реформи освітніх програм; шляхів їх розроблення та поточної практики;
2) ознайомлення педагогічних працівників, які навчають дітей із особливими освітніми потребами, фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів, консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, авторів, редакторів, видавців-дизайнерів навчальних матеріалів із досвідом фінських шкіл щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами, врахування індивідуальних потреб учнів з особливими освітніми потребами, досвідом створення навчальними матеріалами на основі принципів універсального дизайну;
3) ознайомлення з досвідом фінських шкіл щодо адаптації та модифікації навчальних предметів (інтегрованих курсів), навчальних матеріалів, підручників, у тому числі підручників для учнів з особливими освітніми потребами, їх використанням;
4) формування компетентностей щодо адаптації та модифікації змісту навчальних предметів (інтегрованих курсів), адаптації навчальних матеріалів та підручників відповідно до індивідуальних потреб учнів;
5) ознайомлення з підходами до створення універсальних навчальних матеріалів, підручників, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами.
Навчальний курс включатиме серію вебінарів з виступами-презентаціями, що міститимуть ряд практичних кейсів з подальшим обговоренням.
Після завершення курсу навчання учасники зможуть отримати сертифікати за підсумками фінального тестування, що підтверджують їх професійний розвиток.
Результатом проведення онлайн-марафону буде забезпечення впровадження нового змісту освіти, в основному орієнтованого на формування культури і самостійного мислення учнів, а також їхньої навчальної діяльності через ефективні концепції і методи навчання.