A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління освіти, молоді та спорту
Солотвинської селищної ради
Тячівського району Закарпатської області

Розвиток читацької компетентності учнів: рекомендації для вчителів

Дата: 27.10.2022 13:57
Кількість переглядів: 106

Фото без описуАналіз результатів моніторингу «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи закладів загальної середньої освіти» демонструє нерівномірний розвиток читацьких умінь в учнів 4 класів.

Учасники моніторингу продемонстрували належний рівень володіння найпростішими вміннями (знаходити інформацію в тексті, формулювати прості висновки, визначати подібність чи відмінність об’єктів, особливості зовнішності героїв, визначати належність слів у тексті певним персонажам; зіставляти прочитане з власним життєвим досвідом).

Водночас учасники виявили нижчий рівень володіння складнішими вміннями (інтерпретувати й узагальнювати інформацію, формулювати комплексні висновки, розрізнювати головне й другорядне, виявляти значущі ідеї, пояснювати факти, розмежовувати факти і судження, тлумачити пряме й переносне значення слів, пов’язувати висловлювання героїв з їхніми характеристиками, аналізувати й оцінювати форму та зміст тексту, оцінювати логічність і достовірність викладу та відповідність стилю викладу інформації контексту, оцінювати мовну переконливість і значущість окремих елементів для пояснення думки автора). 

За підсумками моніторингу експерти Українського центру оцінювання якості освіти підготували рекомендації щодо формування читацької компетентностей учнів на рівні початкової освіти.

У рекомендаціях висвітлено такі питання:

  • Що таке читацька компетентність?
  • Що мають знати й уміти учні початкових класів?
  • Який рівень сформованості читацької компетентності мають випускники початкової школи?
  • Як у чинних підручниках з української мови та читання для 3–4 класів охоплено різні рівні роботи з текстом?
  • Як формувати в учнів уміння інтерпретувати й узагальнювати інформацію, а також оцінювати зміст і форму тексту?
  • Як створювати завдання для учнів, аби поліпшити їхні результати щодо вміння працювати з текстом?
  • До яких ресурсів може звернутися вчитель в умовах дистанційного навчання, щоб покращити результати своїх учнів?

Методичні рекомендації також містять описи конкретних практик і зразки завдань, які можна використовувати на навчальних заняттях, зокрема і як приклади для розроблення діагностувальних робіт.

ЗАВАНТАЖИТИ РЕКОМЕНДАЦІЇ


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень