КМУ удосконалив організацію інклюзії в дитсадках
Під час інклюзивного навчання у дитсадках педагоги працюватимуть за новою формою індивідуальної програми розвитку та визначатимуть рівні підтримки для впровадження диференційованого підходу до забезпечення підтримки дітей з особливими освітніми потребами.
Такі зміни вніс Кабінет Міністрів до постанови «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти».
Як повідомляють у Міносвіти, зміни спрямовані на індивідуалізацію освітнього процесу для дошкільнят з особливими освітніми потребами та допомогу в підтримці кожної дитини у відповідності до її потреб.
Згідно з документом, у дитсадках запровадять 5 рівнів підтримки: від труднощів І ступеня прояву (незначні чи поодинокі, підтримка визначається та надається у закладі освіти), до труднощів V, найтяжчого ступеня прояву, тобто дітям надаватиметься підтримка другого-п’ятого рівня, яка визначається фахівцями ІРЦ та зазначається у Висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
Кількість дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах залишається незмінною і має становити не більше трьох осіб. Проте тепер вона буде визначатись за рівнями підтримки:
- не більше однієї дитини, яка потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
- не більше двох дітей, які потребують третього рівня підтримки;
- не більше трьох дітей, які потребують другого рівня підтримки.
Якщо інформація про рівень підтримки, якої потребує дитина, буде відсутня у висновку ІРЦ, то дитина розподілятиметься у групу відповідно до рекомендацій команди психолого-педагогічного супроводу та складності порушень.
Для всіх дітей з особливими освітніми потребами, незалежно від визначеного рівня підтримки, команда психолого-педагогічного супроводу має скласти індивідуальну програму розвитку, а для тих дошкільнят, які цього потребують, – індивідуальний навчальний план.