В Україні можуть створити освітній технопарк
Міністр освіти Сергій Шкарлет презентував модель Національного технопарку з підвищення якості освіти, метою якого є трансформація національної системи освіти, розбудова Нової української школи та забезпечення якісної та доступної освіти.
За словами міністра, основним компонентом Національного технопарку з підвищення якості освіти є впровадження в освітній простір компетентнісної освіти, зокрема функціонування оффлайн- та онлайн-ресурсів ціннісних орієнтирів освіти, кардинальне оновлення системи підготовки та супроводу компетентного вчителя для НУШ.
«Якісні зміни в підготовці та професійному супроводі вчителя, з яких і має починатися реальне компетентнісне навчання учнів, потребують швидкого впровадження. Міністерство розробило положення про педагогічну інтернатуру, що сприятиме розв’язанню питання. І саме цей компонент ми визначили першим у структурі технопарку», – зауважив Шкарлет.
Він також зазначив, що ще одним базовим компонентом розвитку освіти є формування інтелектуальної еліти нації – вчених, дослідників, суспільних діячів, інноваторів-підприємців.
«Еліту має готувати еліта. Педагогічні працівники мають реально стати професійною елітою, яка готуватиме еліту інтелектуальну. Маємо певні досягнення в цій царині, ректори діляться досвідом, який має кожен із них. Важливим напрямом діяльності педуніверситетів є зміцнення партнерства між громадами, бізнесом, владою, що значно впливатиме на зміст, процес і результати професійної педагогічної освіти. Такий підхід також відповідає ідеям технопарку», – зазначив міністр.
Він додав, що насамперед слід розвивати практичні навички, професійні та особисті якості, створити вільний простір для творчості, формувати науковий світогляд з якомога більш раннього віку.
Окрім того, Сергій Шкарлет акцентував на важливості формування безпечного для життя та здоров’я середовища.
«Здорова школа – здорова нація. Формування навичок здоров’язбереження починається з родини, але в закладах освіти ці навички мають знайти своє продовження і розвиток. Створення безпечного середовища – головне завдання кожного закладу освіти. Розпочати цю роботу пропонуємо з проходження онлайн самооцінки за моделлю «Безпечна та дружня до дитини школа», – наголосив Шкарлет.
Також міністр окреслив основні напрями трансформації системи управління освітою в межах моделі Національного технопарку з підвищення якості освіти.
«Одним із напрямів цього компоненту є державно-приватне партнерство – це механізм, що використовується в більшості успішних країн світу. За його рахунок будуються нові або модернізуються існуючі заклади освіти, спортивні майданчики, стадіони, відкриваються сучасні шкільні наукові лабораторії, оновлюється матеріально-технічне забезпечення тощо. Такі приклади маємо і ми. Тому об’єднання зусиль бізнесу і держави в освіті – також провідна ідея технопарку», – сказав міністр освіти і науки.