Ознайомлення з реалізацією проєкту "STEM-освіта" у контексті створення нового освітнього середовища
Останнім часом в освітньому просторі України набирає обертів тренд STEM-освіти. Вона охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering), мистецтво (Art) та математику (Mathematics). Саме ці напрями лежать в основі цієї методики освіти. При цьому дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення відіграє практичне застосування отриманих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці. Учні отримують практичні навички, що можуть зробити комфортнішим наше життя, наприклад створення „розумного дому?.
Важливо розуміти, що сучасна освіта – це нові вимоги, виклики, що вимагають поєднання креативності та технічних знань. Змінюється звична для нас форма викладання, в центрі уваги знаходиться практичне завдання чи проблема. Учні вчаться знаходити шляхи вирішення не в теорії, а шляхом застосування набутих знань на практиці.
Нова українська школа – це вміння логічно і математично мислити, наукове розуміння природи і сучасних технологій, впевнене користування інформаційно-комунікаційними технологіями, обізнаність і самовираження у сфері культури.
І для реалізації такого підходу, щоб зробити неможливе можливим, досяжним, учителі мають стати справжніми агентами змін освітньої реформи.
Тепер для повноцінної реалізації такого підходу обов’язковими є наявність STEM-лабораторій. STEM-освіта дозволяє вчителям наочніше пояснювати необхідний матеріал. Учням вчитися стає по-справжньому цікаво.
Отже упродовж 27 – 29 квітня 2021 року на базі трьох закладів освіти проводиться навчання для 134 вчителів 39 закладів освіти області, що у грудні 2020 року отримали сучасне обладнання для кабінетів.
У такий спосіб у 22 територіальних громадах на рівні держави було створено умови для забезпечення якісних освітніх послуг, належної організації освітнього процесу. Тобто за рахунок освітньої субвенції департаментом освіти і науки облдержадміністрації централізовано було здійснено закупівлю 63 кабінетів природничо-математичних предметів та SТЕМ-лабораторію для Вищого професійного училища № 3 м. Мукачева.
Зважаючи на зазначене, з метою кращого опанування функціональними можливостями придбаного обладнання учителі-предметники виявили бажання пройти навчання. Зокрема для шкіл Ужгородського району – на базі лінгвістичної гімназії м. Ужгорода, для Берегівського та Мукачівського районів сьогодні тут, Вищому професійному училищі №3, для вчителів Тячівського району таке навчання пройде завтра на базі Тячівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені В. Ґренджі-Донського Тячівської міської ради.
Під час навчально-практичного семінару фахівці додатково ознайомить педагогів із прийомами використання сучасних засобів навчання для реалізації освітнього процесу.
Це ще один із способів рухатися на шляху реформування освіти, досягти змін у навчанні дітей, роботі педагога. Так нам вдасться не тільки покращити умови організації освітнього процесу, а й виховати освічених представників суспільства, конкурентноспроможних на ринку праці, культурних, здатних до самореалізації.
За матеріалами Департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА